مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 11:252022-01-16بين الملل

گزارش نهادهای بین المللی از وضعیت حقوق بشر در مصر


گزارش های برخی نهادهای بین المللی از جمله دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل گویای وضعیت واقعی حقوق بشر در مصر در دوره ریاست جمهوری عبدالفتاح سیاسی و برخی تعرض ها و نقض حقوق بشری از جمله بازداشت های ظالمانه و جرائمی در سطح جنایات جنگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه عربی21، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، تلاش های سطحی مصر برای القای پیشرفت در زمینه حقوق بشر نمی توانند سرکوب وحشیانه انواع مخالفت ها در طول یک سال گذشته در این کشور را پنهان کنند.

این سازمان بین المللی در گزارش اخیر خود عنوان کرد، دولت مصر مفاد حکم وضعیت فوق العاده را به قوانین دیگری ضمیمه کرد و با وجود لغو وضعیت فوق العاده مصر در اکتبر گذشته، دادگاه های فوق العاده امنیت ملی مصر نیز به محاکمه فعالان حقوق بشر و فعالان سیاسی صلح جو ادامه می دهند.

جو استورک، معاون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان اظهار کرد: دولت سیسی در سال 2021 به شیوه همیشگی خود در سرکوب بی امان مخالفان ادامه داد.

همچنین در گزارش این سازمان به صدور آیین نامه های اجرایی قانون نهادهای غیردولتی اشاره و تاکید شد: این آیین نامه ها به محدودیت های گسترده و ظالمانه علیه نهادهای مستقل جامعه مدنی رسمیت می بخشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نهادهای بین المللی از وضعیت حقوق بشر در مصر

گزارش نهادهای بین المللی از وضعیت حقوق بشر در مصر