مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 12:502022-01-16اقتصادي

خشکسالی و آفت تهدیدی برای باغات پسته خوشاب


مسئول باغبانی جهاد کشاورزی خوشاب گفت: خشکسالی و آفت، تهدیدی برای باغات پسته نه تنها در خوشاب است بلکه این دو عامل در همه مناطق افت کمی و کیفی محصول پسته را در پی دارد.

- نفیسه ثریایی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: امسال و سال گذشته 2 سالی بود که بارندگی خیلی کمی داشتیم.

با وجود اینکه کشت پسته در این منطقه به صورت دیم نبوده و آبیاری می شود اما باز هم بارندگی و رطوبت هوا در مقدار و کیفیت محصول تاثیر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: افت کمی و کیفی محصول پسته به مجموع عللی که وابسته به هم است، بستگی دارد و نمی شود گفت یک عامل باعث بروز این وضعیت است اما به عنوان مهمترین عامل می توان از خشکسالی و کمبود بارش نام برد چرا که آفت اصلی درختان پسته که پسیل پسته است، حشره ای خشکی دوست است که کمبود بارندگی باعث طغیان جمعیت آن می شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب افزود: عامل دیگری که باعث رشد جمعیت این آفت می شود، استفاده از روش های شیمیایی برای مقابله با آن است.

هر چند که در منطقه خودمان حدود چهار سال است که باغداران با استفاده از روش های غیرشیمیایی از زیاد شدن این آفت در منطقه جلوگیری می کنند.

سرمای خارج از فصل یکی دیگر از عوامل مضر برای محصول پسته ثریایی اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل مضر برای محصول پسته سرمای خارج از فصل و بارندگی در ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی و آفت تهدیدی برای باغات پسته خوشاب

خشکسالی و آفت تهدیدی برای باغات پسته خوشاب