مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 12:552022-01-16پزشكي

خطر «اُمیکرون» در کمین واکسن نزده ها


به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه، تا زمانی که کووید 19 در دنیا ریشه کن نشده، خطر شیوع گسترده همه جوامع را تهدید می کند.

- رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیشترین ابتلا و مرگ های کرونایی ناشی از ابتلا به اُمیکرون در واکسن نزده ها گزارش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا ناجی، یکی از اصلی ترین دلایل تفاوت گردش سویه جدید کرونا در کشورما با کشورهای اروپایی و آمریکایی را فاصله زیاد واکسیناسیون علیه کرونا دانست و اظهار کرد: واکسیناسیون سراسری در کشور ما به تازگی انجام شده است در صورتی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی فاصله بین دو دوز واکسن بیشتر است.

وی با بیان این که تفاوت زیادی به لحاظ درصد واکسیناسیون در برابر کرونا در بین جوامع مختلف وجود دارد خاطرنشان کرد: در کشور ما تعداد بالاتری از افراد جامعه در برابر کرونا واکسینه شده اند.

عبور از دو پیک سهمگین کرونا در کشور یکی دیگر از عواملی بود که دکتر ناجی به آن اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد ایمنی طبیعی حاصل شده از پیک چهارم و پنجم نیز در کاهش آمار مبتلایان کرونایی در کشور اثرگذار بوده است.

ناجی با تاکید بر این که باید واکسینه شدن عمومی با دوز یادآور در دستور کار باشد، خاطرنشان کرد: ممکن است بعد از گذشت بازه زمانی سطح ایمنی در برابر ویروس کاهش یابد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر «اُمیکرون» در کمین واکسن نزده ها

خطر «اُمیکرون» در کمین واکسن نزده ها