مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 15:302022-01-16بين الملل

روزنامه سعودی: حذف نوری المالکی غیرممکن است/ ائتلاف سه جانبه دوامی ندارد


روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به این که ائتلاف اخیر میان نیروهای سنی، کُرد و بخشی از شیعیان ناپایدار است نوشت که کنار گذاشتن رییس ائتلاف دوله القانون از قدرت غیرممکن به نظر می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی الشرق الاوسط با انتشار یادداشتی در خصوص تنش های سیاسی جاری در عراق و رایزنی های گروه های سیاسی برای تشکیل دولت آتی نوشت که در سایه صدور حکم اخیر دادگاه فدرال عراق که فعالیت هیئت رییسه پارلمان را به دلیل دادخواست های ارائه شده به حالت تعلیق درآورده، ائتلاف نیروهای سیاسی که نخستین نشست آن برگزار شده، دوامی ندارد.

در این یادداشت به نقل از یک منبع آگاه سیاسی مستقل عراقی آمده است: به نظر می رسد که ائتلاف نیروهای سنی و کُرد با بخشی از شیعیان به دلیل غافلگیری هایی که ممکن است در روزهای آینده منجر به تغییر صحنه سیاسی شود، دوام نیابد .

این منبع آگاه سیاسی افزود: صدور دستور دادگاه فدرال عراق برای توقف فعالیت [هیئت رییسه ] پارلمان، به منزله نخستین غافلگیری بود که احزاب شیعه را تشویق کرد تا با قدرت وارد خط میانجیگری بین جریان صدر و نیروهای الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) شوند، تا امکان دستیابی به تفاهم، هرچند نسبی، در خصوص برخی قضایا فراهم شود و در نتیجه موجب سازماندهی مجدد و عدم غلبه ائتلاف طول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه سعودی: حذف نوری المالکی غیرممکن است/ ائتلاف سه جانبه دوامی ندارد

روزنامه سعودی: حذف نوری المالکی غیرممکن است/ ائتلاف سه جانبه دوامی ندارد