مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 08:402022-01-17اجتماعي

باران و سیل دریاچه های فارس را احیا نکرد


بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب نیز نتوانست حداقل مرهمی برای زخم خشکیدگی تالاب های فارس شود و کارشناسان می گویند این بارش ها تغییری در وضعیت دریاچه های استان ایجاد نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، با وجود اینکه طی چند هفته اخیر شاهد بارش گسترده باران و حتی جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق مختلف استان فارس بودیم اما سایر تالاب های فارس به غیر از دریاچه مهارلو که معمولا به میزان بسیار کمی همیشه آب دارد، مابقی همچنان خشک هستند.

بر این اساس باران نتوانست کمکی به بستر خشکیده تالاب های فارس کند و همچنان این دریاچه ها در وضعیت نگران کننده سابق خود به سر می برند.

پریشان همچنان خشک طی بارندگی 70 میلی متری چندروز اخیر در شهرستان کازرون اکثر معابر شهری و روستایی دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند ولی این باران زمستانی هم قلب خشک پریشان را احیا نکرد.

دریاچه پریشان یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین کشور و خاورمیانه است که در بخش جره و بالاده از توابع شهرستان کازرون قرار گرفته است،این دریاچه با مساحتی حدوداً چهار هزار و 300 هکتار و با ارتفاع 820 متری از آب های آزاد در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی ثبت و در تقسیم بندی مناطق جزء مناطق حفاظت شده محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران و سیل دریاچه های فارس را احیا نکرد

باران و سیل دریاچه های فارس را احیا نکرد