مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 10:302022-01-17فرهنگي

ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیا تاریخی


معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از پاک سازی کلیسای گریگوری شهر بوشهر خبر داد و گفت: سنگ قبرهای مربوط به این کلیسا در کارگاه مرمت موزه خلیج فارس مرمت و سامانه ثبت اشیا تاریخی می شوند.

- ایسنا/بوشهر معاون میراث فرهنگی استان بوشهر از پاک سازی کلیسای گریگوری شهر بوشهر خبر داد و گفت: سنگ قبرهای مربوط به این کلیسا در کارگاه مرمت موزه خلیج فارس مرمت و سامانه ثبت اشیا تاریخی می شوند.

نصرالله ابراهیمی صبح امروز اظهار کرد: کلیسای گریگوری یکی از آثار تاریخی با اهمیت و شاخص شهر بوشهر است که برای پایش و آماده سازی به منظور بازدید علاقه مندان مورد پاک سازی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پوشش گیاهی و رویش درخت در حیاط و محوطه این کلیسا موجب آسیب رساندن به این بنا می شد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی بندر بوشهر کار پاک سازی و سامان دهی آن انجام شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر افزود: سنگ قبرهایی که مربوط به این کلیسا بود در سال های گذشته جمع آوری شده و در اتاقی نگهداری می شد و با توجه به اینکه شرایط حفاظت پایدار را نداشتند با رعایت تمامی ضوابط انتقال اشیا تاریخی، برای تمیزکاری و قارچ زدایی به موزه منطقه ای خلیج فارس انتقال داده شد که در کارگاه مرمت این موزه با اتمام مراحل پاک سازی، کار مستندنگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیا تاریخی

ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیا تاریخی