مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 12:502022-01-17اقتصادي

برای استخراج بیت کوین و رمز ارزها مجوز صادر می شود


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون در خصوص استخراج رمز ارزها قوانین مشخصی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور مجوز و راه اندازی مراکز استخراج قرار دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مجید عشقی در همایش انجمن مالی اسلامی افزود: رمز ارزها را می توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد و از آن به عنوان یک ارز یا دارایی بحث کرد.

وی اظهار کرد: اگر رمز ارز را به عنوان یک ارز در نظر بگیریم سیاست گذاری و نحوه استفاده و توسعه آن با بانک مرکزی و سازمان بورس است، اما طبق قانونی ورودی به آن نداریم.

عشقی بیان کرد: تحولات بازار رمز ارزها سرعت بالایی دارد، در اتحادیه اروپا و سایر مراجعی که در خصوص ابزارها اظهار نظر می کنند، بحث دارایی بودن رمز ارزها مطرح است و از نظر اینکه این پدیده به عنوان دارایی تلقی شود، در حوزه ناظر بازار سرمایه قرار می گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بحث های جدی و جمع بندی نشده ای وجود دارد، باید شورای فقهی بانک مرکزی و سازمان بورس در این زمینه بحث کنند تا بتوان با توجه به تحولات این حوزه متناسب با دستورالعمل ها و ابزارهایی که می توان بر روی این پدیده اظهار نظر کرد تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: اکنون حوزه رمز ارز باید در چند بعد مانند استخراج، معاملات، پلت فرم ها، انتشار رمز ارز در بازار داخلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای استخراج بیت کوین و رمز ارزها مجوز صادر می شود

برای استخراج بیت کوین و رمز ارزها مجوز صادر می شود