مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 16:302022-01-17بين الملل

نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان، در لیست نامزدهای نخست وزیری عراق قرار گرفت


خبرگزاری شفق نیوز به نقل از چارچوب هماهنگی شیعیان خبر داد که این کمیته و جریان صدر توافق کردند که یک نامزد معین برای تشکیل دولت معرفی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع در کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) گفت که این کمیته برای نخست وزیری عراق، گزینه معرفی خواهد کرد.

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت که مقتدی الصدر رهبر جریان صدر نیز موافقت کرده است که نامزد کمیته شیعیان در لیست نازمدهای منصب نخست وزیری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: صدر از نامزدی محمد توفیق علاوی  برای نخست وزیری ممانعت نکرده است و در لیست نامزدها، مصطفی الکاظمی نیز حضور دارد .

این منبع گفت که هادی العامری رییس ائتلاف الفتح، علاوی را به الصدر پیشنهاد کرده است و سران چارچوب هماهنگی نیز مخالف این اقدام العامری نیستند.

وی تصریح کرد، پس از تصمیم دادگاه فدرال درباره جلسه نخست پارلمان، سران چارچوب هماهنگی و جریان صدر توافق کردند که یک نامزد معین برای تشکیل دولت معرفی کنند.

در همین ارتباط، نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون بر  یکپارچگی احزاب کمیته هماهنگی تاکید کرد و گفت: این احزاب به گفت وگوهای خود با جنبش ها و بقیه احزاب سیاسی ادامه می دهد تا ضمن تقویت پیوندهای اعتماد بین شرکای سیاسی، تلاش ها برای دستیابی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان، در لیست نامزدهای نخست وزیری عراق قرار گرفت

نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان، در لیست نامزدهای نخست وزیری عراق قرار گرفت