3 گلوگاه ارزی صنعت خودروبه گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صنعت خودروی کشور با وجود ادعای خودروسازان مبنی بر داخلی سازی بالای 90درصدی، چیزی حدود یک میلیارد و 600 میلیون یورو ارزبری در سال دارد. - طبق گزارشی که انجمن صنایع همگن قطعه سازی اعلام کرده، میزان متوسط ارزبری در یک محصول ایران خودرو، 1715 یورو است و در سایپا نیز میانگین مصرف ارز، به 1505 یورو می رسد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، صنعت خودروی کشور با وجود ادعای خودروسازان مبنی بر داخلی سازی بالای 90درصدی، چیزی حدود یک میلیارد و 600 میلیون یورو ارزبری در سال دارد. این رقم البته با اضافه کردن خودروسازان خصوصی به 2میلیارد و 400 میلیون یورو می رسد. این در حالی است که پنج میز داخلی سازی برگزار شده، اما میزان صرفه جویی حاصل از آن تنها 213میلیون یورو بوده است. در حالی واردات خودرو به بهانه کمبود منابع ارزی کشور همچنان ممنوع است که آخرین آمار ها نشان می دهند صنعت خودروی کشور نیز ارزبری کمی ندارد، آن هم با وجود ادعای خودروسازان مبنی بر داخلی سازی بالای 90 درصد. بنابر گزارشی که انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور منتشر کرده، متوسط ارزبری هریک از محصولات ایران خودرو و سایپا بین 1505 تا 1715 یورو است. بر این اساس، هر محصول تولیدی سایپا به طور میانگین 1505 یورو ارزبری دارد و ایران خودرویی ها نیز برای تولید ی برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |