مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:202022-01-18سياسي

دین را در فقه خلاصه نکنیم/ فرهنگ را نباید به فرهنگ دینی محدود کنیم


رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به ماموریت های این مرکز بر اساس اصل چهارم قانون اساسی گفت: نگاه ما بر اساس الهام از اصل چهارم قانون اساسی در زمینه انطباق قوانین با موازین اسلامی، - ایسنا/قم رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به ماموریت های این مرکز بر اساس اصل چهارم قانون اساسی گفت: نگاه ما بر اساس الهام از اصل چهارم قانون اساسی در زمینه انطباق قوانین با موازین اسلامی، حداکثری است، بر همین اساس، تاکید داریم باید از همه ظرفیت های حوزه های علمیه در مباحث قانونگذاری استفاده شود.

دکتر عطاء الله رفیعی آتانی در اولین نشست گروه فرهنگی اجتماعی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس اصل چهارم قانون اساسی باید به دنبال اشراب معارف دینی در قانون باشیم، و قانونگذاری باید مبتنی بر معارف دینی باشد.

وی ادامه داد: گرچه تدوین کنندگان قانون اساسی در جایی که وظایف شورای نگهبان را از همین منظر مطرح می کردند ، عدم مغایرت با احکام شرعی را مطرح نمودند.

*ماموریت اصلی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس وی ادامه داد: ماموریت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس این است که بر اساس اصل چهارم قانون اساسی، قانونگذاری باید مبتنی بر موازین شرع و معارف دینی باشد و ما نیز دنبال نگاه حداکثری بر وفق اصل چهارم قانون هستیم و این کار پشتوانه قانونی هم دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دین را در فقه خلاصه نکنیم/ فرهنگ را نباید به فرهنگ دینی محدود کنیم

دین را در فقه خلاصه نکنیم/ فرهنگ را نباید به فرهنگ دینی محدود کنیم