مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:452022-01-18اقتصادي

ضرب سکه شعر نو در مَثَل آباد!


به تعبیری می شود گفت شعری موفق است و ماندگار که زمزمه زبان مردم شود و برای تحقق چنین امری (بخوانید آرزویی!) گویا شعر یا بخشی از آن به ناچار باید به شکل «ضرب المثل» یا «گفته» درآید و این همان چیزی است که آحاد مردم امروزه با نام «به قول یارو گفتنی» یا .

- ایسنا/خوزستان به تعبیری می شود گفت شعری موفق است و ماندگار که زمزمه زبان مردم شود و برای تحقق چنین امری (بخوانید آرزویی!) گویا شعر یا بخشی از آن به ناچار باید به شکل ضرب المثل یا گفته درآید و این همان چیزی است که آحاد مردم امروزه با نام به قول یارو گفتنی یا به قول گفتنی در محاوره های روزانه خود از آن یاد می کنند.

این مقاله نیز همچون معادل یابی هایی که برای کلمات و اصطلاحات جدید انجام می شود بسته به نیاز جامعه با اقبال یا ادبار مواجه می شود.

برای مثال، یارانه به جای سوبسید خیلی خوش نشست چون با بحث معشیت و رتق و فتق امور زندگی مردم سروکار داشت اما طالع رایانه نحس بود از آن جهت که در روزگاری پیشنهاد شد که یحتمل کمتر از یک درصد مردم با دانش آی تی (IT) آشنایی داشتند و از این رو مقدر نشد جای کامپیوتر را بگیرد.

حتی امروزه که کاربران فضای مجازی و وسایل ارتباط جمعی الکترونیکی رو به افزایش روزانه گذاشته رایانه همچنان در محاق کم لطفی و کم محلی دست وپا می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب سکه شعر نو در مَثَل آباد!

ضرب سکه شعر نو در مَثَل آباد!