مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 12:252022-01-18سياسي

سهم آسیب های اجتماعی از بودجه 1401 چقدر است؟


تحلیلی بر بودجه 1401 که این روزها در کمیسیون های مختلف مجلس دست به دست می شود نشان از بی مهری بودجه نویسان به آسیب های اجتماعی دارد.

سهم ناچیز آسیب های اجتماعی از بودجه نگرانی برخی نمایندگان مجلس و جامعه شناسان را به دنبال داشته است.

- گروه جامعه خبرگزاری فارس: سال 1395 بود که رهبر معظم انقلاب به ورود جدی مسئولان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کردند و گفتند: در مقابله با آسیب های اجتماعی نباید به کارهای معمولی اکتفا کرد و هرازگاهی برای رفع تکلیف گزارشی داد.

ایشان در جلساتی که با مدیریت شخص خودشان برگزار شد اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و احصای مناطق بحران خیز در کشور را به عنوان 5 اولویت مهم در حوزه آسیب های اجتماعی مطرح کردند و تأکید بر انجام کار شبانه روزی مسئولان در این حوزه ها داشتند.

علاوه بر این بر اساس زمان بندی و برنامه ریزی های کلان ملی قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه حدود 25 درصد از آسیب های اجتماعی در کشور کاهش پیدا کند.

 این مقدمه نشان می دهد مسائل و آسیب های اجتماعی فوری ترین، مهم ترین و اولویت دارترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

حالا باید دید در فصل بودجه بندی و در شرایط مهمی که منابع مالی و اعتبار موردنیاز برای تحقق اهداف مهم و کلان کشور تأمین می شود، سهم آسیب های اجتماعی در بودجه 1401


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم آسیب های اجتماعی از بودجه 1401 چقدر است؟

سهم آسیب های اجتماعی از بودجه 1401 چقدر است؟