مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 14:402022-01-18اقتصادي

روند خروج سرمایه از کشور خطرناک است


رییس اتاق بازرگانی تهران می گوید با توجه به حجم بالای خروج سرمایه از کشور، دولت باید ضمن آسیب شناسی این روند، در اجرای برخی طرح های جدید، بیشتر تامل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: ما در سال های گذشته آمار بالایی از خروج سرمایه از کشور را ثبت کرده ایم که موضوعی خطرناک و نیازمند بررسی های بیشتر است.

وی با اشاره به حجم بالای سرمایه منتقل شده از ایران به ترکیه، بیان کرد: آمارها نشان می دهد که با وجود کاهش ارزش لیر و مشکلاتی که اقتصاد ترکیه با آن رو به روست، همچنان ایرانی ها بیشترین آمار خرید خانه در ترکیه را به خود اختصاص داده اند، موضوعی که قطعا باید آسیبی شناسی شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به طرح دولت برای مالیات ستانی از عایدی سرمایه، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که کشور با آن رو به روست و روند سریع خروج سرمایه از کشور، دولت باید این سوال را مطرح کند که آیا شرایط فعلی مناسب اجرای این قانون مالیاتی است یا می توان با برخی تغییرات یا تاخیر، خطر خروج بیشتر سرمایه از کشور را کاهش داد.

خوانساری با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری در سال 1400 منفی بوده، تصریح کرد: امنیت سرمایه گذاری اصلی ترین عامل تاثیرگذار در پایین باقی ماندن سرمایه گذاری در ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند خروج سرمایه از کشور خطرناک است

روند خروج سرمایه از کشور خطرناک است