مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 15:302022-01-18سياسي

نظربایف: وجود اختلاف میان نخبگان قزاقستان شایعه است


مردی که در کارنامه خود سابقه 30 سال ریاست جمهوری قزاقستان را دارد و تا یک هفته پیش رییس شورای امنیت ملی بود، شایعه خروج خود از کشور و اختلاف میان نخبگان را رد کرد.

- به نقل از رویترز، نورسلطان نظربایف رییس جمهور سابق قزاقستان که تا پیش از ناآرامی های اخیر به طور مادام العمر ریاست شورای امنیت ملی را برعهده داشت، در پیامی ویدئویی با مردم این کشور صحبت کرد.

این نخستین حضور رسانه ای وی بعد از موج ناآرامی هایی است که قزاقستان از دوم ژانویه به مدت یک هفته شاهد بود و با واکنش به موقع نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی پایان یافت.

نظربایف در اظهارات امروز خود گفت که هدف از ناآرامی های سازماندهی شده، تخریب تمامیت ارضی قزاقستان بود و شناسایی سازمان دهندگان این حملات و کشتارها یک ضرورت است.

وی همچنین شایعه درباره ترک شهر نورسلطان و خروج از قزاقستان را رد و تاکید کرد که قدرت کامل در کشور در اختیار قاسم جومرت توکایف رییس جمهور فعلی قزاقستان است و ریاست شورای امنیت ملی را هم او برعهده دارد.

نظربایف با بیان اینکه به زودی ریاست حزب نورسلطان از طریق برگزاری انتخابات مشخص می شود؛ وجود هرگونه درگیری در حلقه نخبگان کشور را رد کرد.

پیشتر نیز منابع نزدیک به نظربایف اعلام کرده بودند که وی تمام این روزها در نور سلطان پایتخت قزاقستان حضور داشته و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظربایف: وجود اختلاف میان نخبگان قزاقستان شایعه است

نظربایف: وجود اختلاف میان نخبگان قزاقستان شایعه است