مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:252022-01-18اقتصادي

WHO: احتکار ابزارهای بهداشتی توسط کشورهای ثروتمند عامل ظهور جهش های کروناست


مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، «پوپولیسم و احتکار ابزارهای بهداشتی» را عامل ظهور انواع جدیدی مانند نوع امیکرون که به سرعت به رایج ترین گونه در بسیاری از کشورها تبدیل شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هیل، سازمان جهانی بهداشت (WHO)  اعلام کرد که یک میلیارد دز واکسن کووید19 را از طریق برنامه جهانی کواکس تحویل داده است.

به گفته سازمان بهداشت تحت حمایت سازمان ملل متحد، اخیرا یک محموله با ظرفیت 1.

1 میلیون واکسن کووید-19 به رواندا از طریق برنامه کوواکس تحویل داده شده و سازمان جهانی بهداشت تاکنون به 144 کشور عضو واکسن تحویل داده است.

بنیاد گاوی که ریاست این برنامه را همراه با سازمان جهانی بهداشت برعهده دارد، اعلام کرد که در سه ماهه گذشته، محموله ها به طور تصاعدی افزایش یافته، اما با این حال از دو میلیارد دز واکسنی که قرار بوده تا پایان سال 2021 از طریق سبد کوواکس به کشورها تحویل داده شود، تنها یک میلیارد دز محقق شده است.

 سازمان جهانی بهداشت اذعان کرد 36 کشور عضو کمتر از 10 درصد جمعیت و 88 کشور عضو کمتر از 40 درصد از جمعیت خود را واکسینه کرده اند.

این سازمان یادآور شد، احتکار/ذخایر در کشورهای ثروتمند، شیوع فاجعه بار ویروس را به دنبال داشت که منجر به قرنطینه و بسته شدن مرزها شد؛ عدم اشتراک مجوزها، فناوری و دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

WHO: احتکار ابزارهای بهداشتی توسط کشورهای ثروتمند عامل ظهور جهش های کروناست

WHO: احتکار ابزارهای بهداشتی توسط کشورهای ثروتمند عامل ظهور جهش های کروناست