مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 16:552022-01-18حوادث

چرا ناسا عبور یک سیارک از کنار زمین را دیر شناسایی کرد؟


در سال 2019 سیارکی به وسعت زمین فوتبال و با عرض 328 فوت از فاصله 43 هزار و 500 مایلی زمین عبور کرد و این در حالی بود که در آن زمان اخترشناسان تنها 24 ساعت قبل از نزدیک شدن آن به زمین آن را شناسایی کرده و از وقوع این رخداد باخبر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حال گروهی از محققان دانشگاه هاوایی در مانوا این موضوع را بررسی کردند و علت شناسایی دیرهنگام این پدیده را توضیح داده اند.

آنها دریافتند که برخی از اجرام در حال نزدیک شدن به زمین در آسمان تقریبا ثابت و ساکن به نظر می رسند و این اتفاق زمانی رخ می دهد که حرکت به سمت شرق(movement east) دقیقا با چرخش زمین خنثی می شود و به همین دلیل سیستم های هشدار اولیه موجود در زمین قادر به شناسایی آنها نیستند.

در سال 2019 نیز این اتفاق در رابطه با این سیارک که 2019 OK نام داشت رخ داد و محققان تنها 24 ساعت پیش از نزدیک شدن آن از نزدیکی آن باخبر شدند.

این سنگ فضایی که 2019 OK نامیده می شود، اولین جرمی در آن اندازه بود که از سال 1908 به سیاره ما نزدیک می شد اما تنها 24 ساعت قبل از نزدیک شدن به سیاره ما آن را رصد کردند.

محققان اظهار کردند که دلیل این امر آن بوده که این سیارک به گونه ای که حرکت آن در آسمان شب با چرخش زمین خنثی می شد در حال نزدیک شدن به زمین بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ناسا عبور یک سیارک از کنار زمین را دیر شناسایی کرد؟

چرا ناسا عبور یک سیارک از کنار زمین را دیر شناسایی کرد؟