مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 22:402022-01-18فرهنگي

حسین منزوی و سیمین بهبهانی پرچم داران غزل معاصر هستند/راه اندازی مرکز غزل در زنجان


معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در تاریخ ما در آنجا که همه قالب های ما درمانده اند شعر به یاری ما آمده است، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، یاسر احمدوند، در آیین اختتامیه نخستین دوسالانه حسین منزوی در سخنانی اظهار امیدواری کرد که این جلسه آغاز حرکتی برای مسیری به منظور توجه، توسعه و رشد فضای شعر و توجه بیشتر به کسانی باشد که در حوزه شعر تنفس کرده و آثار ارزشمندی را خلق می کنند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شعر محصول این سرزمین است و ما باید پاسبان شعر باشیم، گفت: در تاریخ ما در آنجا که همه قالب های ما درمانده اند شعر به یاری ما آمده است، از همین رو باید قدر این موهبت الهی را بیشتر بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احیای غزل توسط حسین منزوی اشاره کرد و گفت: شاید سخت بود که بعد از ظهور بزرگانی که در قالب غزل بودند، کسی همانند منزوی بیاید و جامه ای نو به غزل بپوشاند.

افرادی مثل حسین منزوی و سیمین بهبهانی به نوعی پرچم داران غزل نو و معاصر هستند و تلاش های بسیاری در تصویرسازی های نو کرده اند.

احمدوند با اشاره به اینکه نوآوری های ارزشمندی توسط حسین منزوی در قالب غزل شکل گرفته است، گفت: هر چند روزگار سر نا سازگاری با حسین منزوی داشت و وی یک عشق ناکام را تج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین منزوی و سیمین بهبهانی پرچم داران غزل معاصر هستند/راه اندازی مرکز غزل در زنجان

حسین منزوی و سیمین بهبهانی پرچم داران غزل معاصر هستند/راه اندازی مرکز غزل در زنجان