مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 22:552022-01-18فرهنگي

حسین منزوی پیوندی بین سنت و دوره نو بود


معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حسین منزوی پیوندی بین سنت و دوره نو بود، با اینکه به نوجویی و نوگرایی علاقه داشت، اما این را در چارچوب قالب اصیل غزل می جست.

- ، یاسر احمدوند شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل (حسین منزوی) با بیان اینکه شعر برداشتی است که شاعر از غیب عالم می گیرد و آیینه ای برای آنچه شاعر کشف کرده است، گفت: شعر برداشت و الهامی است که شاعر از غیب عالم می گیرد و آیینه ای می شود برای بازنمایی آنچه که از آن عالم کشف و مشاهده می کند و غزل لطیف ترین زبان کشف عالم غیب است.

وی با یادآوری اینکه افرادی مثل حسین منزوی و سیمین بهبهانی به نوعی پرچم داران غزل نو و معاصر هستند و تلاش های بسیاری در تصویرسازی های نو کرده اند، افزود: شاید سخت بود که بعد از ظهور بزرگانی که در قالب غزل بودند، کسی همانند منزوی بیاید و جامه ای نو به غزل بپوشاند.

احمدوند با تاکید براینکه وزارت ارشاد با تمام توان از حزه شعر و ادبیات حمایت می کند، گفت: شعر محصول این سرزمین است، و ما باید پاسبان شعر باشیم؛ در تاریخ ما در آنجا که همه قالب های ما درمانده اند شعر به یاری ما آمده است، از همین رو باید قدر این موهبت الهی را بیشتر بدانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین منزوی پیوندی بین سنت و دوره نو بود

حسین منزوی پیوندی بین سنت و دوره نو بود