مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 09:002022-01-19سياسي

رتبه های دانشگاهی و فناوری نشانگر ناکامی در تولید علم به ثروت است


رتبه های دانشگاهی و فناوری نشانگر این است که ما در زمینه تولید علم به ثروت موفق عمل نکرده ایم.

- ، علی خیرالدین در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه یزد با بیان اینکه این دانشگاه نگین خردورزی خطه کویر است، اظهار داشت: کاملاً با این دانشگاه آشنایی داریم و می دانیم جامعه دانشگاهی یزد در سطح کشور فعال و موفق هستند و جای بسیار خوشبختی است که بزرگترین قنات دنیا با طولی حدود 80 کیلومتر با 700 سال عمر در یزد قرار دارد که نشان از دانش بنیان بودن فعالیت های پیشینیان آنها دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه نسل چهارم دانشگاه هایی کارآفرین با مسئولیت اجتماعی هستند، گفت: نمی تواند دانشگاه وجود داشته باشد ولی نتوانیم مشکلات خود دانشگاه را رفع کنیم، به همین دلیل نیازمند دانشگاه جامع هستیم.

خیرالدین با اشاره به رتبه های دانشگاه های کشور عنوان کرد: ما در تولید علم رتبه 15 را داریم و ایران رتبه اول را در منطقه از نظر دانشگاهی دارد و با رتبه دوم زیادی دارد اما از نظر فناوری رتبه 75 دنیا و در نوآوری رتبه 120 هستیم که ای رتبه ها پیام دارد.

معاون فناوری وزیر علوم گفت: این رتبه ها نشانگر این است که ما موفق نبودیم مباحث علمی را به ثروت تبدیل و تجاری سازی کنیم و تحقیقات خود را در راستای رفاه جامعه به کار بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه های دانشگاهی و فناوری نشانگر ناکامی در تولید علم به ثروت است

رتبه های دانشگاهی و فناوری نشانگر ناکامی در تولید علم به ثروت است