مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 09:352022-01-19بين الملل

هجمه عجیب غربگرایان به بزرگ ترین شریک تجاری اروپا!


آمریکا و طرفداران آن در داخل کشور، با همکاری بلندمدت ایران و چین مخالفند و هر تدبیری را که رویکرد ضد تحریم داشته باشد، مورد حمله تبلیغاتی قرار می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سایت خبر آن لاین وابسته به چند تن از مدیران دولت سابق، در تحلیلی نوشت: بصورت طبیعی ، آمریکا و اروپا و هواداران آنها در داخل کشور با ورود ایران به یک همکاری بلندمدت با چین مخالفند.

به باور برخی تحلیلگران ، غربی ها خیلی بهتر از ما در ایران ، از جایگاه بی بدیل چین در آینده اقتصاد و سیاست جهان آگاهند ، قراردادهای بازرگانی پرحجم و داد و ستد مالی گسترده کنونی آنها با چین بیانگر واقع بینی و فهم و درک درست اروپا و آمریکا درخصوص نقش آفرینی چینی ها در اقتصاد امروز و فردای دنیاست.

بر اساس آمار منتشر شده ، در سه ماهه دوم 2021 ، چین به بزرگترین و شریک اول تجاری اروپا در بخش کالا تبدیل شد و آمریکا را به رتبه دوم فرستاد.

از سوی دیگر ، چین نیز به دنبال ایجاد تنوع گسترده در سبد شریکان تجاری خود در سراسر جهان است و در چارچوب یک سیاست خارجی به شدت عملگرایانه ، در پی پیدا کردن کشورهایی به عنوان مشتری یا شریک یا همکار اقتصادی است.

در این میان ، به نظر می رسد کشور که دهه هاست ، با رفتار قهرآمیز غربی ها رو به روست ، با انجام بازنگری اساسی در سیاست خارجی خودش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجمه عجیب غربگرایان به بزرگ ترین شریک تجاری اروپا!

هجمه عجیب غربگرایان به بزرگ ترین شریک تجاری اروپا!