مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 09:552022-01-19اقتصادي

تخصیص نهاده دامی با اجرای طرح هویت گذاری دام


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از پلاک کوبی دام های سبک و سنگین همدان خبر داد و گفت: تخصیص نهاده های دامی صرفا با هویت گذاری دام صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، احمد قدیمی گرجای صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تخصیص هر نوع نهاده دامی به دامداری ها صرفا با هویت گذاری (شماره زنی گوش) دام ها صورت می گیرد اظهار کرد:  اجرای این طرح  در راستای دستیابی به آمار واقعی دام های شهرستان است.

وی با بیان اینکه از دیگر اهداف این طرح تسهیل در توزیع نهاده ها، تامین دقیق نیاز واکسن و دارو و سرعت و دقت در امور بیمه دام است افزود: پلاک های نصب شده بر گوش دام ها تفکیک بین مجاز و غیرمجاز بودن آن را مشخص می کند به طوری که اگر دامی شناسایی یا به عنوان قاچاق گرفته شود، از پلاک نصب شده بر گوش مشخص خواهد شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: از طرف دیگر اجرای این طرح باعث ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، بهبود نظام آمار و اطلاعات، بهبود سیستم های پرورش و اصلاح نژاد، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده های دامی خواهد شد.

وی به آمار پلاک کوبی دام های سبک و سنگین همدان اشاره کرد و گفت: از مجموع دام های سبک و سنگین  همدان تاکنون 12 هزار و 467 راس گاو و گوساله، 440 هزار و 719 راس گوسفند و بره، و 6 هزار و 349 راس بز پلاک کوبی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص نهاده دامی با اجرای طرح هویت گذاری دام

تخصیص نهاده دامی با اجرای طرح هویت گذاری دام