مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 10:102022-01-19اقتصادي

واکسیناسیون 28 هزار دام سبک و سنگین در کبودراهنگ


رییس اداره دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ از واکسیناسیون 28 هزار دام سبک و سنگین کبودراهنگ علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

- عبدالحسین حافظی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام های این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این فاز بیش از 15 هزار رأس دام سبک و بالغ بر 13 هزار راس دام سنگین روستایی زیر پوشش طرح واکسیناسیون تب برفکی قرار می گیرد.

وی بیان کرد: بیماری تب برفکی از جمله واگیردارترین بیماری های ویروسی بین جمعیت دامی است که می تواند آسیب های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند و هدف از اجرای این فاز، پیشگیری از بیماری در جمعیت دامی است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان کبودراهنگ عنوان کرد: علاوه بر واکسیناسیون، رعایت شرایط بهداشتی – قرنطینه ای از قبیل ضدعفونی جایگاه دام، جلوگیری از تردد بی مورد افراد به محل دامداری، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در واحد دامی و کنترل حمل و نقل دام ها نقش مؤثری در جلوگیری از شیوع بیماری ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: دامداران برای اجرای هرچه بهتر طرح و پوشش مناسب جمعیت دام، با اکیپ های دامپزشکی به خصوص در مقید کردن دام ها نهایت همکاری را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 28 هزار دام سبک و سنگین در کبودراهنگ

واکسیناسیون 28 هزار دام سبک و سنگین در کبودراهنگ