مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:052022-01-19سياسي

تأکید تخت روانچی بر حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت بر حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان و مشارکت آنها در فرآیند صلح و امنیت این کشور تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی خود در نشست روز سه شنبه شورای امنیت این سازمان که در مورد بحث زنان، صلح و امنیت برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه زنان در تحولات اجتماعی، اقتصادی  و زندگی سیاسی کشورها گفت: در وضعیت های منازعات و درگیری ها، تلاش ها باید بر رسیدگی به علل ریشه ای خشونت علیه زنان متمرکز شود و در وضعیت های پس از جنگ، رویکرد اصلی باید حمایت از حقوق آنها و تضمین مشارکت آنها در حل و فصل منازعات، فرآیندهای صلح و همچنین فعالیت های بشردوستانه باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای نقش زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و نیز حیات سیاسی و فرهنگی جامعه ایران اهمیت زیادی قائل است.

 تخت روانچی در این نشست به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: علیرغم اعمال تحریم های آمریکا که ناقض قوانین بین المللی، حقوق اولیه زنان و دختران، به ویژه حق توسعه آنهاست، در ایران دستاوردهای چشمگیری در توانمندسازی زنان و دختران، از جمله در حوزه آموزش و تحصیلات ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید تخت روانچی بر حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان

تأکید تخت روانچی بر حمایت از حقوق زنان و دختران افغانستان