مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 11:402022-01-19سياسي

خضریان: واگذاری هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی باعث عدم توسعه صنعت پتروشیمی می شود


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که واگذاری هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی، منجر به عدم توسعه مطلوب صنعت پتروشیمی و توسعه دانش بومی در این حوزه خواهد شد.

- سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که واگذاری هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی، منجر به عدم توسعه مطلوب صنعت پتروشیمی و توسعه دانش بومی در این حوزه خواهد شد.

علی خضریان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نامه 100 نماینده مجلس به رییس جمهور درخصوص جلوگیری از واگذاری هجده درصدی سهام هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی گفت: صنعت پتروشیمی از جمله صنایع پایه و سرمایه بر است، این صنعت استراتژیک به دلیل وابستگی به خوراک، زیرساخت هایی همچون فرودگاه، اسکله، نیروی انسانی متخصص، تامین مالی مناسب و نیاز به فناوری های خاص، نیاز به ایفای نقش پررنگ دولت دارد.

در سال های اخیر در حالی بیش از 30 درصد صادرات غیرنفتی ایران برای این صنعت مادر است که در دهه های گذشته بیش از 40 درصد بوده و نشان می دهد خصوصی سازی این صنعت در شرایط فعلی باعث کاهش سهم پتروشیمی در صادرات غیرنفتی گردیده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: ارزش گذاری انجام شده برای بلوک 18 درصدی این هلدینگ بر اساس قیمت فعلی سهم فارس انجام شده است و زیر 2 میلیارد دلار برآورد می شود، این ارزش گذاری در ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خضریان: واگذاری هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی باعث عدم توسعه صنعت پتروشیمی می شود

خضریان: واگذاری هلدینگ خلیج فارس به بخش خصوصی باعث عدم توسعه صنعت پتروشیمی می شود