مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 20:102022-01-19فرهنگي

رویشگاه طبیعی دره ارغوان طرقبه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: رویشگاه طبیعی دره ارغوان طرقبه شهرستان بینالود به شماره 902 در تاریخ 21 مهر 1400 در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت و اکنون به استان ابلاغ شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: رویشگاه طبیعی دره ارغوان طرقبه شهرستان بینالود به شماره 902 در تاریخ 21 مهر 1400 در فهرست میراث طبیعی ملی ایران ثبت و اکنون به استان ابلاغ شده است.

سیدجواد موسوی اظهار کرد: این اثر ثبت شده در فهرست آثار طبیعی ملی ایران در شهرستان بینالود(طرقبه و شاندیز)، جاده طرقدر به سمت روستای کلاته آهن قرار دارد.

وی در توصیف این اثر ادامه داد: در این دره علاوه بر درختان ارغوان چند چشمه بر زیبایی این منطقه گردشگری افزوده است، علاوه بر این اهالی این منطقه از شاخه های درختچه های ارغوان که از انعطاف خاصی برخوردارند، سبدهای ویژه ای می بافند که از صنایع دستی این منطقه بوده و به آن سبد بافی یا ارغوان بافی گفته می شود.

موسوی بیان کرد: تاریخ گلدهی درخت های ارغوان در شهر طرقبه بسته به میزان گرمی هوا از اوایل تا اواسط فروردین متفاوت است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: درخت ارغوان بومی مناطق شرق مدیترانه است و بیشتر به صورت درختچه می روید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویشگاه طبیعی دره ارغوان طرقبه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد

رویشگاه طبیعی دره ارغوان طرقبه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد