مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-21سياسي

توسعه استان یزد بدون انتقال آب امکان پذیر نیست


نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به طرح های انتقال آب دریای عمان به یزد گفت: توسعه استان یزد بدون انتقال آب امکان پذیر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار صبح امروز در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد اظهار کرد: از گذشته پیشینیان ما برای تداوم زندگی در یزد تصمیم گرفتند که آب را به این منطقه انتقال دهند.

وی با اشاره به این که قنوات بر پایه همین تصمیم ایجاد شد خاطرنشان کرد: در آن زمان با فناوری ها و ابزارهای کمی که در اختیار بود حفر قنات آن هم به طول بسیار زیاد و در حد 100 کیلومتر کار بسیار سختی بود که انجام شده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: قنات ها برای خودشان حقوقی دارند و حتی تاکید می شود که بر روی این قنوات حق ساخت خانه یا بنا وجود ندارد.

جوکار با اشاره به این که الان در تمام نقاط استان یزد با تنش های آبی روبرو هستیم گفت: با وجود تمام برنامه هایی که در حوزه مدیریت مصرف آب وجود دارد امکان اینکه به سمت انتقال آب به یزد نرویم وجود ندارد و بدون انتقال آب با چالش بسیار جدی روبرو می شویم.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که راهبرد استان یزد انتقال آب اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه استان یزد بدون انتقال آب امکان پذیر نیست

توسعه استان یزد بدون انتقال آب امکان پذیر نیست