مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 بهمن 1400 ساعت 15:572022-01-21سياسي

کمالوندی: همکاری ایران و روسیه برای احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر در جریان است


همکاری ایران و روسیه برای احداث واحدهای2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر در جهت برنامه ایران برای تولید حداقل 10 هزار مگاوات برق با استفاده از انرژی هسته ای در جریان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همزمان با سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با پرس تی وی اعلام کرد: مذاکره ایران و روسیه به منظور ساخت واحد های جدید نیروگاه اتمی بوشهر که به عنوان بخشی از تلاش های طرفین برای ارتقای همکاری های راهبردی دوجانبه در زمینه انرژی و فناوری هسته ای محسوب می شود، در حال انجام است.

بهروز کمالوندی گفت: ارتقاء و توسعه همکاری های راهبردی هسته ای دو کشور یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث روز چهارشنبه دکتر رییسی و ولادیمیر پوتین بود و طرفین به بررسی و چگونگی گسترش روابط عالی ایران و روسیه در بخش انرژی هسته ای پرداختند.

کمالوندی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران در حوزه انرژی هسته ای و همکاری با کشور روسیه، اظهار داشت: فعالیت های صلح آمیز هسته ای به دو بخش انرژی (energy-related) و غیرانرژی (non-energy-related) تقسیم می شود؛ در هر دو زمینه همکاری های بین دو کشور خوب پیش می رود و ما از رادیو ایزوتوپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمالوندی: همکاری ایران و روسیه برای احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر در جریان است

کمالوندی: همکاری ایران و روسیه برای احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر در جریان است