مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 08:522022-01-22اقتصادي

اعطای مشوق جهت تسهیل فرزندآوری/ لزوم حمایت دولت از بیمه ها


اعطای مشوق ها و تسهیل گری های مالی برای فرزندآوری بسیار لازم است اما کافی نیست.

- در خصوص تأثیر مشوق های ازدواج برای جلوگیری از کاهش نرخ ازدواج، افزود: قطعاً مشوق هایی از قبیل افزایش وام ازدواج و مشوق هایی که در قانون جوانی جمعیت هم ذکر شده است حتماً به مسئله ازدواج کمک می کند اما نباید تصور کنیم که همه مسئله ازدواج با پرداخت های نقدی حل خواهد شد بلکه این بسیار اشتباه است که اگر فکر کنیم با حل مسئله تجرد و مشکلات ازدواج جوانان مسئله جمعیت حل می شود بلکه این مسائل بر یکدیگر تأثیر دارند.

وی ادامه داد: از دیدگاه من تسهیلات و اعطای مشوق های مالی برای تسهیل ازدواج و همینطور اعطای مشوق ها و تسهیل گری های مالی برای فرزندآوری بسیار لازم است اما کافی نیست و حتماً در کنار این مسائل باید ابعاد مختلف نگرشی، روانشناختی، فرهنگی و اجتماعی مبحث به طور کامل هم برای مردم و هم نخبگان حل شود.

این پژوهشگر و جمعیت شناس اظهار کرد: کارکرد رسانه ها در این زمینه بسیار ضروری و مهم است و این کارها شرط لازم است اما کافی نیست؛ نوع نگاه و کارکرد ما هدف پیش روی این قوانین و مشوق ها را محقق می کند.

قاسمی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که در بحث جمعیت تأثیر به سزایی دارد مسئله اقتصاد جمعیت و مهاجرت است که متأسفانه در سیاستگذاری های جمعیتی مغفول واقع شده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای مشوق جهت تسهیل فرزندآوری/ لزوم حمایت دولت از بیمه ها

اعطای مشوق جهت تسهیل فرزندآوری/ لزوم حمایت دولت از بیمه ها