مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 11:022022-01-22اقتصادي

مصباحی مقدم: حذف ارز 4200 تومانی باید آرام ، تدریجی و بدون شوک باشد


یارانه های پنهان بیشتر به نفع ثروتمندان جامعه است زیرا معمولاً آنها مصرف بیشتری دارند و سهم آنها 26 برابر سهم کم درآمدها است که حتماً غیرعادلانه است.

- وی بیان کرد: حذف ارز 4200 تومانی نباید یکجا و یکباره صورت گیرد بلکه باید آرام، به تدریج انجام شده و فرایند اطلاع رسانی هم به نحوی باشد که اثرات روانی منفی بر جامعه نگذارد که گاهی بدتر از اثرات واقعی ناشی از بالا رفتن هزینه های مواد اولیه خوراک دام و طیور و کالاهای اساسی مردم است.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: بنابراین معتقدم که دولت باید به گونه ای ارز 4200 تومانی را حذف کند که تنش ایجاد نشود و شوک به وجود نیاورد.

مصباحی مقدم با تاکید براینکه باید یارانه های پنهان را تبدیل به یارانه های آشکار و هدفمند کنیم، گفت: مقصود از هدفمندی این است که یارانه به خانواده هایی که درآمد آنها کفایت هزینه زندگی را نمی کند و به تناسب نیاز به آنها تعلق بگیرد.

وی افزود: اختصاص یارانه به ثروتمندان و خانواده های متوسط به بالای جامعه، به شکل یارانه آشکار 45500 تومان که به 78 میلیون نفر داده می شود و یا یارانه های پنهان در گندم، دارو، انرژی مانند آب، برق، گاز، بنزین، گازوییل ضرورتی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصباحی مقدم: حذف ارز 4200 تومانی باید آرام ، تدریجی و بدون شوک باشد

مصباحی مقدم: حذف ارز 4200 تومانی باید آرام ، تدریجی و بدون شوک باشد