مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 09:222022-01-23سياسي

راهکار تقویت جایگاه دانشگاه ها در لایحه بودجه 1401


رییس دانشگاه تهران طی نامه ای به رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی راهکارهایی برای تقویت جایگاه دانشگاه ها در لایحه بودجه 1401 ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محمد مقیمی رییس در نامه ای خطاب به دکتر حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی بر توجه منطقی به بودجه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور تاکید کرده و به ارائه پیشنهادهایی برای تقویت جایگاه دانشگاه ها در لایحه بودجه 1401 پرداخته است.

رییس دانشگاه تهران در این نامه، نسبت به ارائه پیشنهادهایی در راستای اعمال اصلاحاتی در لایحه بودجه 1401 به نحوی که منتج به تحقق بیش از پیش استقلال اداری و مالی دانشگاه در چارچوب اداره هیأت امنایی دانشگاه ها شود، اقدام کرده است.

بر این اساس، پیشنهاد شده که دانشگاه های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات فناوری و علوم پزشکی صرفاً تابع ماده یک قانون احکام دائمی توسعه کشور بوده و هر گونه اتخاذ تصمیم با تأیید رییس دانشگاه و تصویب هیأت امنا و تأیید وزیر علوم باشد.

قرارگیری نیمی از اصل و سود تسهیلات بانکی دریافتی توسط دانشگاه ها بر عهده دولت، معافیت دانشگاه ها از پرداخت هزینه های آب و برق و گاز تا سقف الگوی مصرف، تعیین مالیات ثابت 10 درصدی بر درآمد اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی دانشگاه ها و تفکیک شدن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار تقویت جایگاه دانشگاه ها در لایحه بودجه 1401

راهکار تقویت جایگاه دانشگاه ها در لایحه بودجه 1401