مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 09:522022-01-23سياسي

فراموشی عجیب شهادت نزدیک به 100 نفر در قم طی یک روز +عکس و فیلم


نه تنها مراسم و گرامیداشت باشکوهی برای شهدای اول بهمن 65 برگزار نمی شود؛ بلکه حتی مسئولین شهر قم در حد یک اشاره نیز از این واقعه وحشتناک و مهم یاد نمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، ساعت 16:53 چهارشنبه اول بهمن 1365، سه راه بازار و چند نقطه دیگر شهر قم هدف حمله هوایی میگ های دشمن بعثی قرار گرفت که طی آن جمع زیادی از مردم بی گناه، از جمله مینی بوسی از دانش آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی که از اجرای سرود در سینماتربیت برمی گشتند به شهادت می رسند.

روزنامه جمهوری اسلامی، پنج شنبه 2 بهمن 1365 شهدای دانش آموز مدرسه قطب راوندی قم، محمد حسن بلالی بیدگلی، محمد مهدی هجرتی، سعید روانمهر کاشانی، سید ناصر حسینی، محمد رضا رسولی، جواد خودکار قمی، عسکری، محمد علی امینی، حسین مقتصدی زاده و مهدی بابایی به همراه مربی شهیدشان حمید صادقی قمی و راننده مینی بوس، از شدت سوختگی به سختی شناسایی شدند.

فردای این روز وحشتناک روزنامه ها نوشتند: قریب صد نفر از مردم بیگناه قم در اول بهمن، به خاک و خون کشیده شدند.

روزنامه رسالت پنج شنبه 2 بهمن 1365 اگرچه در اول بهمن به ندرت مراسمات کوچکی به یاد این شهدا در بعضی مناطق قم برگزار می شود، ولی متاسفانه می توان گفت این روز مهم در تاریخ قم، کاملاً به فراموشی سپرده شده است و نه تنها مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراموشی عجیب شهادت نزدیک به 100 نفر در قم طی یک روز +عکس و فیلم

فراموشی عجیب شهادت نزدیک به 100 نفر در قم طی یک روز +عکس و فیلم