مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 11:122022-01-23سياسي

روایت زنانی که از جگرگوشه های خود گذشتند/نخستین تظاهرات زنان در انقلاب


تظاهرکنندگان که گروه کثیری از آنها را زنان و دختران با چادرهای مشکی تشکیل می داد، ضمن دادن شعار و فرستادن صلوات از خیابان های پهلوی بلوار شاهنشاهی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، زنان نیمی از جمعیت کشور و رکن رکین آن را تشکیل می دهند و سهم زنان در تحولات جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست، وضعیت اجتماعی زنان ایران در طول تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم، دستخوش تغییر و تحولات فراوان بوده است.

شواهد تاریخی نشان می دهد که هویت و اصالت زنان در عصر پهلوی به کلی از بین رفت و رژیم نیز با اعلام اجتماعی آزادی زنان و باز کردن به اصطلاح دروازه تمدن بزرگ، هدفی جز غارت ارزش های اسلامی و فرهنگ ملی و لگدمال کردن شخصیت زنان نداشت.

با این حال زنان با حفظ اصول و موازین اسلامی از هیچ گونه فداکاری در راه به ثمر رساندن انقلاب دریغ نکردند و پابه پای مردان در تظاهرات میلیونی تاسوعا و عاشورا و.

شرکت کردند، شهید دادند و محرومیت ها را تحمل کردند.

پس از آن با پیروزی انقلاب اسلامی زن ایرانی رشد کرده و به سوی کمال رفت و رفته رفته زنان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در صحنه های سیاسی ــ اجتماعی، فعال و سازنده گام برداشتند و حرکت های اجتماعی عظیمی با مشارکت آنان شکل گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت زنانی که از جگرگوشه های خود گذشتند/نخستین تظاهرات زنان در انقلاب

روایت زنانی که از جگرگوشه های خود گذشتند/نخستین تظاهرات زنان در انقلاب