مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 14:022022-01-23سياسي

کارگروه ویژه پرونده شخصیت در خراسان جنوبی تشکیل می شود


رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: هماهنگی های لازم بین دادگستری، پزشکی قانونی و اداره کل زندان ها انجام شد تا به منظور تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان فاقد توان مالی با تشکیل کارگروه ویژه، - در این زمینه اقدام شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، امروز 3 بهمن در حاشیه نشست شورای قضایی استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، مشکلات مربوط به تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی گفت: هم تکلیف قانونی در این زمینه داریم و قانون آیین دادرسی کیفری قوه قضاییه را مکلف کرده که در رسیدگی به پرونده های متهمان به خصوص پرونده های مهم و پرونده هایی که مجازات سنگین مثل اعدام یا حبس طولانی دارد، باید پرونده شخصیت برای متهم شکل بگیرد.

رییس شورای قضایی خراسان جنوبی ادامه داد: هدف این است که بررسی شود شرایط روحی و روانی فردی که مرتکب جرم شده، چگونه بوده و این موضوع در تشخیص قاضی به منظور نوع مجازاتی که برای فرد تعیین می کند، موثر است.

وی گفت: ما برای تشکیل پرونده شخصیت مشکلاتی را در کشور و به تبع آن در استان داریم که باید افراد را به روانپزشک معرفی کنیم و مراجعه به روانپزشک هزینه هایی دارد که بعضا از عهده متهمان بر نمی آید و با توجه به حجم زیاد این پرونده ها از عهده پزشکی قانونی هم خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگروه ویژه پرونده شخصیت در خراسان جنوبی تشکیل می شود

کارگروه ویژه پرونده شخصیت در خراسان جنوبی تشکیل می شود