مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 15:222022-01-23اقتصادي

آیا دولت ازشرکت های حامی اشتغال بانوان پشتیبانی می کند


امروزه با توجه به حضور بیشتر زنان در حوزه بازار کار، توانمندسازی زنان بویژه افراد سرپرست خانوار از دغدغه های مهم جامعه است.

زنان شاغل می توانند با حضور در بازار کار نقش مهمی در صنعت و اقتصاد خانواده ایفا کنند در همین زمینه دولت با ایجاد سیاست ها و برنامه های منسجم و پشتیبانی از شرکت های تولیدی حامی اشتغال زنان می تواند نقش بسزایی ایفا کند.

دولت به عنوان متولی رفاه اجتماعی وظیفه دارد برنامه ریزی و سیاستگذاری را در حوزه های رفاهی، حمایتی و بیمه ای برای ارتقاء رفاه عمومی بویژه در حوزه اشتغال انجام دهد و با پشتیبانی از تولیدکنندگان نه تنها می تواند در بخش اشتغالزایی اقدامات موثر انجام داد بلکه به تولید کنندگان در بخش افزایش صادرات و پیشبرد حمایت از تولید داخلی کمک مهمی انجام دهد.

یکی از سیاست های کشور در برنامه ششم توسعه ملی ایجاد اشتغال سالانه برای 950 هزار نفر بود که پس از تشدید تحریم ها و افزایش رکود اقتصادی اجرای این برنامه در حد یک رویا باقی ماند، با این حال برخی شرکت ها در جهت ارتقای تولید ملی و حرکت در مسیر ایجاد اشتغال پایدار برای حمایت از توسعه کشور گام برداشته اند.

برای نمونه در حوزه صنعت شرکت کروز با ایجاد بیش از 12000 شغل در صنعت قطعه سازی که حدود 70 درصد از آنان را بانوان تشکیل می دهند، سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دولت ازشرکت های حامی اشتغال بانوان پشتیبانی می کند

آیا دولت ازشرکت های حامی اشتغال بانوان پشتیبانی می کند