مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 08:422022-01-24اقتصادي

بارش ها ذخیره سد زاینده رود را افزایش نداده است


مدیر سد زاینده رود با اشاره به ذخیره 163 میلیون مترمکعبی سد زاینده رود، گفت: در 10 سال اخیر 46 درصد بارش ها تا پایان دی ماه اتفاق می افتد که اکنون 41 درصد است، - البته ورودی سد زاینده رود نسبت به متوسط بلندمدت شرایط خوبی ندارد.

سیدمجتبی موسوی نایینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده رود با توجه به بارش های اخیر، اظهار کرد: در هفته های گذشته تا این لحظه، بارش های نسبتاً بهتری نسبت به سال آبی گذشته که جز کم بارش ترین سال ها در پنجاه سال اخیر بوده است را داشته ایم.

وی افزود: اگر چه میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در سرچشمه کوهرنگ 560 میلیمتر است که این میزان بارش سال گذشته در این مدت 436 میلمتر و در میانگین بلندمدت 619 میلمتر بود، اما متأسفانه کماکان تنها 13 درصد از مخزن 1239 میلیون مترمکعبی سد زاینده رود آب دارد.

مدیر سد زاینده رود با بیان اینکه میزان بارش ها در سال آبی جاری نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش داشته، اما نسبت به میانگین بلندمدت همچنان 9 درصد کمتر است، گفت: در مجموع سهم بارش ها تا این لحظه 41 درصد و کمتر از میانگین بلندمدت 46 درصد است.

وی با بیان اینکه به صورت تاریخی در این موقع از سال آورد سد زاینده رود کم است و به نوعی بارش ها منجر به آورد نمی شود، توضیح داد: طی ده سال اخیر 46 درصد بارش ها تا پایان دی ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش ها ذخیره سد زاینده رود را افزایش نداده است

بارش ها ذخیره سد زاینده رود را افزایش نداده است