مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:322022-01-24اقتصادي

مراش و بلوبین زنجان پشت سد انتظار اعتبار


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: تکمیل سدهای مراش و بلوبین منتظر تامین اعتبار است.

- اسماعیل افشاری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه احداث سد برای جلوگیری از هدررفت آب های سطحی در مناطق مختلف انجام می شود، اظهار کرد: ساخت سدهای بزرگ علاوه بر تامین آب شرب، کارکردهای دیگری همچون جلوگیری از بروز سیلاب، تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و حتی در برخی مناطق تولید برق را نیز به همراه دارد.

وی افزود: در شهرستان های ماه نشان و ایجرود دو سد بلوبین و مراش با سرجمع مخزن حدود 70 میلیون مترمکعب آب در حال احداث است که برای جلوگیری از سیلاب های فصلی و ذخیره نزولات جوی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این سد می تواند برای چهار شهر و حدود 220 روستا آب شرب مطمئن تامین کند.

این مسئول ادامه داد: در سفر اخیر رییس جمهور به استان زنجان، اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی برای پایان پروژه های مراش و بلوبین اختصاص یافت که در صورت مشخص شدن بانک ها، می توان با تزریق اعتبار تخصیص یافته پروژه های بلوبین و مراش را تا دو سال آینده به اتمام رساند.

افشاری تصریح کرد: 90 درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی، 6 درصد شرب و 4 درصد در صنایع مصرف می شود و کاهش بارندگی به ذخیره آب پشت سدها تاثیر گذاشته و شاهد کاهش چشم گیری در ذخیره پشت سدهای استان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراش و بلوبین زنجان پشت سد انتظار اعتبار

مراش و بلوبین زنجان پشت سد انتظار اعتبار