مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 12:122022-01-24اقتصادي

تبدیل گرمای هدر رفته به برق با کمک یک مولد انعطاف پذیر


سیستم هایی که انرژی زندگی ما را تامین می کنند، گرمای هدر رفته دارند و اکنون دانشمندان راهی برای تبدیل کردن این گرما به برق یافته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلور، گرمای هدر رفته مانند گرمایی که از لوله های آب در ساختمان ها و لوله های اگزوز خودروها منتشر می شود را می توان با روشی جدید به برق تبدیل کرد.

به گفته ی دانشمندان ایالات پنسیلوانیا و آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر، یک مولد ترموالکتریکی جدید انعطاف پذیر می تواند دور لوله ها و سایر سطوح گرم قرار بگیرد و گرمای هدر رفته را به طور کارآمدتری نسبت به قبل، تبدیل به برق کند.

شاشنک پریا (Shashank Priya) معاون پژوهشی و استاد علوم و مهندسی مواد در ایالت پن می گوید: بخش عمده ای از گرمای انرژی مصرفی ما دور ریخته می شود و اغلب در جو پخش می شود.

ما راه های مقرون به صرفه با اشکال منسجم برای به دام انداختن و تبدیل این گرما به انرژی تجدیدپذیر نداشتیم.

این تحقیقات جدید این مسیر را ایجاد می کند.

محققان ایالت پن برای بهبود عملکرد مولدهای ترموالکتریک که می توانند گرما را به الکتریسیته تبدیل کنند، به فعالیت پرداخته اند.

به گفته ی دانشمندان زمانی که این دستگاه ها در نزدیکی منبع گرما قرار می گیرند، الکترون هایی که از بخش گرم به سمت بخش سرد حرکت می کنند باعث ایجاد جریان الکتریکی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل گرمای هدر رفته به برق با کمک یک مولد انعطاف پذیر

تبدیل گرمای هدر رفته به برق با کمک یک مولد انعطاف پذیر