مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 12:572022-01-24اقتصادي

فعالیت 25 هزار هنرمند کرمانشاهی در رشته های مختلف صنایع دستی


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بیش از 25 هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان داریم که بیش از یک سوم از این هنرمندان شرایط لازم را برای بیمه شدن دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین ویسی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص مبحث بیمه هنرمندان صنایع دستی استان، اظهار داشت: به خاطر محدودیت های مالی دولت هر ساله سهم بسیار کمی به استان ها ابلاغ می شود.

وی به وجود بیش از 25 هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان اشاره و بیان کرد: بیش از یک سوم از این هنرمندان شرایط لازم را برای بیمه شدن دارند، اما منابع دولت محدود است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: صنایع دستی یک هنر صنعت است که به عنوان یک شغل افراد علاقمند آن را دنبال می کنند، ولی اولویت بیمه برای هنرمندانی داشتن فعالیت به صورت مستمر است، البته اگر ظرفیت جدیدی ایجاد شود مابقی افراد که به صورت خانگی مشغول فعالیت هستند را در بر می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال 94 که بیمه های صنایع دستی با قدرت بیشتری در حال پیشرفت است تا سال 99، یک هزار و 200 نفر تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی و روستایی و عشایری قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 25 هزار هنرمند کرمانشاهی در رشته های مختلف صنایع دستی

فعالیت 25 هزار هنرمند کرمانشاهی در رشته های مختلف صنایع دستی