مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 14:222022-01-24اجتماعي

الگوی فرونشست اصفهان تحت کنترل روندهای گسلی است


عضو هیئت علمی گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان توضیحاتی در خصوص تأثیر روندهای گسلی بر الگوی اشکال فرونشست دشت اصفهان ارائه کرد و گفت: الگوی سطحی اشکال فرونشست ناشی از برداشت آب زیرزمینی در کلانشهر اصفهان تحت کنترل روندهای گسلی است.

- میثم تدین، امروز (دوشنبه،4 بهمن ماه) در نشست تخصصی فرونشست زمین در اصفهان؛ چالش ها و راهکارها که از سوی کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، در توضیح تأثیر روندهای گسلی بر الگوی اشکال فرونشست در سطح دشت اصفهان، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده، میزان فرونشست در شمال اصفهان بیشترو به طرف کوه صفه کمتر می شود.

وی افزود: در میدان امام، فرونشست در دو امتداد شمال شرقی و جنوب غربی بیشترین میزان است و در بخش میانی نیز وجود دارد، اما بیشتر شمال و جنوب میدان را در برگرفته است.

این استاد دانشگاه در توضیح گسل های شهر اصفهان و ارتباط بین فرونشست گفت: فرونشست در اثر برداشت بی رویه آب و شارژ نشدن آبخوان و ساختارهای منطقه صورت می گیرد.

براساس مطالعات انجام شده گسل مارنان و انحراف مادی ها مشخص شده است.

تدین توضیح داد: از گسل مارنان به سمت شمال شرق به صورت پله ای افزایش فرونشست دیده و در بخش شمال شرقی نیز فرونشست تکرار می شود که نشان می دهد گس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی فرونشست اصفهان تحت کنترل روندهای گسلی است

الگوی فرونشست اصفهان تحت کنترل روندهای گسلی است