مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 14:372022-01-24اقتصادي

از رونق قاچاق تا افزایش 4 تا 6 هزار تومانی هر پاکت سیگار


دگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی گفت که علاوه بر افزایش قیمت ناشی از قیمت مواد اولیه، هزینه های تولید و سایر مالیات ها، - فقط با اعمال مالیات نخی هر پاکت سیگار داخلی 4600 تومان و هر پاکت سیگار بین المللی 6000 تومان گران می شود و علاوه بر این منجر به تعطیلی یا کاهش شدید تولید واحدها خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا تاجدار در نشستی خبری گفت: مالیات نخی مصوب شده در کمیسیون تلفیق برای هر کارتن سیگار تولید داخل دو میلیون و 300 هزار تومان و در هر کارتن سیگار خارجی سه میلیون تومان محاسبه می شود.

این در حالی است که مالیات نخی پیش از این برای سیگار داخلی و خارجی به ترتیب 250 و 500 هزار تومان به ازای هر کارتن بود.

وی با بیان اینکه اعمال مالیات موردنظر کمیسیون تلفیق به زیان تولیدکنندگان است و بازار را در اختیار قاچاق قرار می دهد، تصریح کرد: گزارش ها نشان می دهد همین حالا هم عمده تولیدکنندگان داخلی با کاهش تولید از 10 تا 20 درصد مواجه بودند، اما شرکت های بین المللی این افت را جبران کردند و حدود 10 درصد رشد فروش داشتند.

رییس انجمن تولیدکننـدگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش افزوده که از 13 دی اجرایی شد، گفت: در این قانون، تکلیف دخانیات تا چند سال مشخص شد و بر اساس آن قرار بود مالیات سیگار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از رونق قاچاق تا افزایش 4 تا 6 هزار تومانی هر پاکت سیگار

از رونق قاچاق تا افزایش 4 تا 6 هزار تومانی هر پاکت سیگار