مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 19:422022-01-24بين الملل

گیجی سرویس های اطلاعاتی غربی-عبری-عربی از حملات انصارالله


حرکت جسورانه مقاومت یمن نشان داد که دور جدید مقابله های پیدا و پنهان با جبهه کفر و نفاق نیز دچار جهش شده است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس- سعید شهرابی فراهانی: پاسخ محدود مقاومت یمن به تحرکات خصمانه امارات متحده عربی، بسیاری را غافلگیر کرد.

یکبار پس از هدف قراردادن فرودگاه ابوظبی و یکبار هم شب گذشته که پدافند اماراتی مدعی انهدام دو موشک بالستیک بر فراز ابوظبی شده است پس از سالها محاصره یمن و تهاجم همه جانبه یک ائتلاف نظامی به رهبری حکام جاه طلب سعودی، بعضی تحلیلگران همچنان انتظار دارند که جنگ یک طرفه به سود متجاوزان سعودی-اماراتی مغلوبه شود و یک دولت دست نشانده نیز در صنعا به قدرت برسد.

حتی اگر این گونه تحلیل های منبعث از تبلیغات سعودی-اماراتی پس از این همه مدت در نیافته باشند که اگر قرار به محو مقاومت یمن بود، پس چرا در تمامی این سالها، روندهای طی شده اثر عکس گذاشته و یمنی ها از گذشته قوی تر شده اند (و لابد در مذاکرات سیاسی ترک مخاصمه هم به طرف های ناکام باج نخواهند داد) باز هم جای گلایه یا شماتت ندارد، چه اینکه امر تحلیل از متغیرهای بسیاری متاثر می شود.

ولی آنچه که موجب حیرت می شود سخنان و مواضعی است که مقاومت یمن را برای پاسخ – آن هم هشدارآمیز و نه تمام عیار – در برابر انبوه حملات و هجمات متجاوزان ائتلاف سعودی، تهدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیجی سرویس های اطلاعاتی غربی-عبری-عربی از حملات انصارالله

گیجی سرویس های اطلاعاتی غربی-عبری-عربی از حملات انصارالله