مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-25اقتصادي

با برنامه ریزی دقیق تولید 17 هزار مگاوات برق تا افق 1420 در مدار قرار خواهد گرفت


برای کاهش اثرات گازهای گلخانه ای به لحاظ اخلاقی و تکلیف شرعی ملزم هستیم با استفاده از نیروی انرژی هسته ای در این زمینه فعالیت کنیم.

- رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: برای کاهش اثرات گازهای گلخانه ای به لحاظ اخلاقی و تکلیف شرعی ملزم هستیم با استفاده از نیروی انرژی هسته ای در این زمینه فعالیت کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهید صالح پورحمزاوی در آبادان اظهار داشت: در چند سال گذشته استفاده از نیروگاه برق اتمی بوشهر باعث صرفه جویی 80 میلیون بشکه نفت شده است.

وی افزود: تولید برق از نیروگاه های اتمی کمک شایانی به کمبود برق در کشور کرده است.

اسلامی اظهار داشت: توسعه ظرفیت های تولید برق در نیروگاه های اتمی یکی از اهداف دولت سیزدهم است که سایت دارخوین یکی از سایت های مدنظر در این خصوص است تا از این طریق بتوانیم کمبود برق کشور را جبران نماییم.

وی گفت: امروزه پاک ترین، پایدارترین، قابل اعتمادترین و اقتصادی ترین ظرفیت تولید برق در جهان استفاده از نیروگاه های اتمی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید 17 هزار مگاوات برق در کشور از طریق انرژی هسته ای تولید 10 هزار مگاوات در بودجه 1401 در نظر گرفته شد که خوشبختانه در کمیسیون تلفیق تایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با برنامه ریزی دقیق تولید 17 هزار مگاوات برق تا افق 1420 در مدار قرار خواهد گرفت

با برنامه ریزی دقیق تولید 17 هزار مگاوات برق تا افق 1420 در مدار قرار خواهد گرفت