مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 14:572022-01-25سياسي

همکاری های اقتصادی و منطقه ای محور دیدار مقامات ترکمنستان و ازبکستان


معاون نخست وزیر ترکمنستان در سفر به ازبکستان، با مقامات این کشور دیدار و توسعه روابط دوجانبه و همکاری های اقتصادی و منطقه ای را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سردار بردی محمداف معاون نخست وزیر ترکمنستان به همراه هیات از مقامات ترکمنی وارد ازبکستان شد.

در این سفر، سردار مورد استقبال شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان قرار گرفت.

 در ابتدای این دیدار، بردی محمداف سلام و آرزوی بهترین ها را از طرف قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان به میرضیایف ابلاغ کرد.

رییس جمهور ازبکستان نیز به نوبه خود بهترین آرزوهای خود را برای برقراری صلح و رفاه برای رییس جمهور و مردم ترکمنستان ابراز کرد.

در این دیدار، طرفین با خرسندی به پویایی بالای توسعه روابط بین دو کشور اشاره کردند که بر اساس گفت و گوهای سیاسی قابل اعتماد در بالاترین سطح دولتی در حال تقویت است.

همچنین سردار بردی محمداف در این سفر با سردار آمورزاکوف معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این گفت و گو، طرفین طیف گسترده ای از موضوعات همکاری دوجانبه ترکمنستان و ازبکستان را در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بررسی قرار دادند و  بر تعامل نزدیک دو کشور در عرصه بین المللی در چارچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های اقتصادی و منطقه ای محور دیدار مقامات ترکمنستان و ازبکستان

همکاری های اقتصادی و منطقه ای محور دیدار مقامات ترکمنستان و ازبکستان