مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 15:332022-01-25سياسي

ثبت پیش فروش آپارتمان در دفاتر رسمی/مردم به قولنامه و مبایعه نامه اعتماد نکنند


معاون پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بر اساس قانون جدید پیش فروش آپارتمان تنها با ثبت در دفاتر اسناد رسمی قانونی و شکل درست به خود می گیرد.

- ایسنا/اردبیل معاون پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بر اساس قانون جدید پیش فروش آپارتمان تنها با ثبت در دفاتر اسناد رسمی قانونی و شکل درست به خود می گیرد.

مرتضی طاهری فرد 5 بهمن در جلسه ستاد پیشگیری از جرم دادگستری اردبیل اظهار کرد: قانون پیش فروش ساختمان سال 89 مصوب شده و آیین نامه های اجرایی آن از سال 93 برای اجرا ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: به دلایل مختلف اجرای این قانون با اقبال عمومی روبه رو نشده اما با توجه به گستردگی تخلفات و اینکه 30 درصد پرونده های حقوقی و کیفری دستگاه قضا مربوط به تخلفات پیش فروش واحدهای مسکونی است، این امر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: پیش از این پیش فروش در بنگاه های املاک و در قالب قرارداد عادی، قولنامه ای و مبایعه نامه انجام می شد که تخلفات گسترده ای را در این زمینه شاهد بودیم.

طاهری فرد افزود: برای محکم تر شدن الزامات قانونی در این زمینه مقرر شده تا ثبت قانونی پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی انجام شود تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت پیش فروش آپارتمان در دفاتر رسمی/مردم به قولنامه و مبایعه نامه اعتماد نکنند

ثبت پیش فروش آپارتمان در دفاتر رسمی/مردم به قولنامه و مبایعه نامه اعتماد نکنند