مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 18:572022-01-25فرهنگي

نمایش کوراوغلو، پیوندی از عشق و حماسه


نویسنده و کارگردان نمایش کوراوغلو، این نمایش را پیوندی از عشق و حماسه عنوان کرد که بیانگر تاریخ و قدمت و نشان از زیبایی افسانه های آذربایجان است.

- یعقوب صدیق جمالی روز سه شنبه، پنجم بهمن ماه در نشست با اصحاب رسانه در خصوص این نمایش اظهارکرد: نمایش کوراوغلو سال 1379 در سالن تربیت تبریز 58 نوبت انجام شد و در نخجوان، فستیوال بین المللی ایران زمین اهواز، جشنواره آیین سنتی، در سازمان فرهنگی هنری و یک بار هم در ترابوازن روی صحنه رفت.

وی ادامه داد: با شناسایی فاکتورهای لازم آگاه شدیم که می توان مجددا این نمایش را تولید کرد و روی صحنه برد؛ نویسندگی این نمایش بر عهده ی من بود و منبع اصلی من، رحیم رییس نیا استاد ادبیات، عاشیق حسن اسکندری و کتاب حماسه کوراوغلو بود البته از برخی موسیقی ها و فیلم ها نیز بهره مند شدم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی همچنین افزود: می توان گفت که بیشترین حوزه ای که تمامی پروتکل های بهداشتی به طور کامل در آن رعایت می شود، بخش هنر و نمایش است و ما در این نمایش به منظور رعایت پروتکل ها، در هر نمایش فقط دو الی سه خانواده را پذیرش می کنیم.

غلامرضا میرزازاده، آهنگساز این نمایش نیز افزود: سال 1379 که این نمایش روی صحنه رفت، من به همراه برادرم موسیقی آن را نواختیم اما موسیقی این نمایش با اپرای کوراوغلو بسیار فاصله دارد؛ در این نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش کوراوغلو، پیوندی از عشق و حماسه

نمایش کوراوغلو، پیوندی از عشق و حماسه