مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 10:372022-01-26اقتصادي

آسیب های صنعت داروسازی کشور/ تبعات بسته ماندن فهرست دارویی


نمایندگان صنعت داروسازی کشور، در پنل دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، به طرح مشکلات و چالش های پیش روی صنعت دارو پرداختند.

- ، اکبر عبداللهی اصل دبیر علمی دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، در پنل بررسی مسائل و مشکلات صنعت دارو، از نمایندگان حاضر خواستار طرح موضوع شد.

محمد عبده زاده رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، بر ضرورت بازنگری در ساختار دارویی کشور با نگاه به آینده تاکید کرد و گفت: متأسفانه حوزه منایع انسانی مورد نیاز سازمان غذا و دارو، به رغم رشد فزاینده همه حوزه های دارویی، نه تنها توسعه نیافته که برعکس، شاهد فرار نیروها نیز هستیم.

وی از سازمان غذا و دارو به عنوان آبروی نظام سلامت کشور یاد کرد و افزود: سازمان غذا و دارو به لحاظ نیروی انسانی متخصص، ضعیف شده و همین موضوع باعث دخالت های غیر کارشناسی و غیر تخصصی در این حوزه شده است.

عبده زاده گفت: اصلاح ساختار دارویی کشور باید از سازمان غذا و دارو اتفاق بیافتد.

وی با بیان این موضوع که اکثر قریب به اتفاق فارغ التحصیلان داروسازی جذب داروخانه ها می شوند، افزود: متأسفانه داروخانه ها دیگر امکان جذب فارغ التحصیلان داروسازی را ندارند و این افراد باید به سمت صنعت بروند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های صنعت داروسازی کشور/ تبعات بسته ماندن فهرست دارویی

آسیب های صنعت داروسازی کشور/ تبعات بسته ماندن فهرست دارویی