مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 14:272022-01-26سياسي

نقش پر رنگ بن سلمان در قهر حریری با سیاست


سعد حریری اخیرا از تعلیق فعالیت سیاسی خود و عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی خبر داد.

آیا این تصمیم که به نظر می رسد محمد بن سلمان در آن نقش داشته، - کسی را غافلگیر کرد؟ انگیزه های پشت آن چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری العهد در گزارشی در تحلیل سخنرانی سعد حریری نوشت: اگر انتخابات پارلمانی ماه مه در لبنان نبود شاید سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان هرگز به بیروت باز نمی گشت و چنین موضعی را اتخاذ نمی کرد.

تنش و اضطراب در برخورد رهبران و نمایندگان جریان المستقبل در تعامل با انتخابات پارلمانی که مقدمات لجستیکی و مردمی و ائتلاف های فوری را می طلبد کاملا واضح و روشن است اما حریری در اتخاذ تصمیم خود با وجود فشارهای رهبران جریان المستقبل تأخیر و تعلل کرد.

پیشتر رهبران اصلی جریان المستقبل اعلام کرده بودند که سعد حریری قصد دارد دفاتر جریان المستقبل را ببندد و حریری نیز این اخبار را تکذیب نکرد.

حریری به دلیل فشارهای سنگین عربستان به مرز یأس و ناامیدی رسیده است.

به رغم اینکه که وی همواره در هر مناسبتی همبستگی خود را با عربستان اعلام می کند و در هر زمانی که حملاتی از سوی یمن علیه عربستان صورت می گیرد یا زمانی که اظهارات سیاسی از سوی مقامات لبنان علیه عربستان ایراد می شود همواره از ریاض حمایت می کند، اما این فشارها همواره وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پر رنگ بن سلمان در قهر حریری با سیاست

نقش پر رنگ بن سلمان در قهر حریری با سیاست