مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:122022-01-26اجتماعي

پسماند و احیای تالاب انزلی چشم به راه تدابیر هیات دولت


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پسماند و احیای تالاب انزلی از مهمترین چالش های زیست محیطی استان به شمار می روند که نیاز به راهکارهای و اقدامات اساسی از سوی هیات دولت دارند.

- رضا زمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه مهمترین چالش های زیست محیطی گیلان پسماند، احیای تالاب انزلی و فاضلاب های خانگی، شهری، روستایی، صنعتی، بهداشتی و .

است، اظهار کرد: پسماند موضوع اول گیلان است که روزانه 2000 تا 2500 تن زباله در استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مناطق بحرانی در خصوص مدیریت پسماند در استان سایت مرکز دفن سراوان است که روزانه 1000 تن زباله وارد محل دفن زباله سراوان می شود، خاطرنشان کرد: شیرابه های سراوان و همچنین فاضلابهای خانگی شهر رشت از طریق دو رودخانه زرجوب و گوهرود در نهایت وارد تالاب انزلی شده و با کاهش کیفیت آب تالاب به همراه رسوبات وارده به تالاب یکی از عوامل اصلی تهدید و مرگ تالاب انزلی محسوب می شوند.

زمانی ادامه داد: کل شیرایه های سراوان و فاضلاب خانگی و شهری از رشت به تالاب انزلی می رود و ممکن است زندگی پرندگان و ماهیان و انسان ها را مورد تهدید قرار دهد.

اهمیت تالاب انزلی از دریاچه ارومیه بیشتر است سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان احیای تالاب انزلی را از مهمترین مطالبات محیط زیستی گیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماند و احیای تالاب انزلی چشم به راه تدابیر هیات دولت

پسماند و احیای تالاب انزلی چشم به راه تدابیر هیات دولت