مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 15:172022-01-26حوادث

کشف 930 قلم عتیقه با قدمت تاریخی سه هزار ساله


فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی کشور از کشف 930 قلم عتیقه با قدمت تاریخی سه هزار سال طی دو عملیات خبر داد.

- ، سردار حسن مهری از کشف اشیا عتیقه و باستانی به همت یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران خبر داد و در تشریح این مطلب اظهار داشت: همکارانم در یگان حفاظت استان تهران با رصد اطلاعاتی و طی دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری قاچاقچیان عتیقه و کشف 930 قلم شیء عتیقه تاریخی و فرهنگی شدند.

وی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این اشیا عتیقه را از کشور خارج کنند که با هوشیاری نیروهای انتظامی و یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری، ناکام ماندند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی کشور با اشاره به کشفیات این دو عملیات عنوان کرد: یک مجسمه ارزشمند با قدمت سه هزار سال در این کشفیات وجود دارد که قاچاقچیان قصد فروش به مبلغ 4 میلیارد تومان داشتند که روز قبل در معامله این عتیقه، توسط نیروهای انتظامی و عملیات نیروهای یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان تهران، غافلگیر شدند.

وی اضافه کرد: کشف این مجسمه ارزشمند و تاریخی در حالی صورت گرفت که قاچاقچیان به مأموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران پیشنهاد رشوه 400 میلیون تومانی داده بودند که در این عملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 930 قلم عتیقه با قدمت تاریخی سه هزار ساله

کشف 930 قلم عتیقه با قدمت تاریخی سه هزار ساله