مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 16:022022-01-26بين الملل

چهار رویداد مهم لبنان در هفته اخیر


تحولات لبنان در یک هفته اخیر وارد فاز جدیدی شده است، تحولاتی که منجر به ایجاد تکان های سیاسی و اقتصادی این کشور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، چهار رویداد مهم در هفته اخیر لبنان را می توان به شرح زیر بیان کرد: 1- اولین جلسه کابینه لبنان پس از سه ماه تعطیلی به ریاست نجیب میقاتی نخست وزیر در روز دوشنبه مورخ 24 ژانویه تشکیل شد.

اولین جلسه کابینه قرار بود 13 اکتبر 2021 برگزار شود اما به دلیل مخالفت حزب الله و سازمان امل تشکیل نشد.

دلیل این وقفه طولانی عدم مشارکت وزرای شیعه در جلسات بود که در اعتراض به تصمیمات، عملکرد و سیاسی کاری قاضی پرونده انفجار بیروت، قاضی طارق بیطار صورت گرفته بود.

تقریبا تمامی جریانات شیعی متفق القول بودند که این قاضی عملکردی بیطرفانه و مستقل در پرونده ندارد بلکه روند خود را براساس نگاه آمریکا در لبنان تنظیم می کند.

از همین رو باز شدن گره تشکیل جلسه کابینه بسیار مهم بوده و اولین دستور کار این جلسه بررسی بودجه لبنان در سال 2022 بود که عملا با تاخیر صورت می گرفت.

موضوعات مورد مناقشه در هیئت دولت بررسی بودجه سرمایه گذاری ها بر روی امور زیربنایی کشور، کسب مالیات های مستقیم و غیر مستقیم، اعطای صلاحیت قانونی به وزیر اقتصاد برای تعیین قیمت دلار در گمرکات کشور به عنوان استثنایی ترین اقدام حکومتی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار رویداد مهم لبنان در هفته اخیر

چهار رویداد مهم لبنان در هفته اخیر